تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

برای کاهش آلودگی کلانشهرها  معاینه فنی خودرو الزامی است

کلانشهرهای ایران بویژه در ۶ ماهه دوم سال با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند و در این بین شهردار همدان معتقد است که الزام خودروها به گرفتن معاینه فنی می‌تواند تا حدی آلودگی هوا را کاهش دهد.
کد خبر: ۷۳۶۲۳

به گزارش معاصر، هر ساله با شروع نیمه دوم سال و بویژه آغاز فصل سرما، پدیده اینورژن یا وارونگی هوا اتفاق می‌افتد و آلودگی هوا کلانشهرهای ایران را دربر می‌گیرد.

وارونگی هوا، ترافیک، کمبود حمل و نقل عمومی مقصران این وضع بویژه در نیمه دوم سال معرفی می‌شوند اما بی تعارف، کم کاری در عمل به قانون هوای پاک توسط برخی نهادهای مسوول را هم نباید نادیده گرفت.

در این بین وضع آلودگی هوا برخی کلانشهرها با اتخاذ تدابیری، بهتر از بقیه به نظر می‌رسد.

شهردار همدان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت آلودگی این شهر گفت: تنها در ایران نیست که آلودگی هوا به یک بحران تبدیل شده بلکه این موضوع را می توان به وفور در کلانشهرهای دنیا مشاهده کرد.

سیدمسعود حسینی افزود: اگر چه همدان نسبت به مابقی کلانشهرها آلودگی هوای کمتری دارد اما این بحران در آینده خطرات زیست محیطی بسیاری را در پی خواهد داشت.

شهردار همدان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین تمهیداتی که در جهت برون رفت از این بحران اتخاد شده، بحث معاینه فنی خودروها بوده که با راه‌اندازی سامانه سیمفا با جدیت به دنبال تحقق بخشیدن به این برنامه هستیم.

از سوی دیگر علیرضا فیروز، شهردار زنجان گفت که با تدابیر اندیشیده شده و البته با توجه به شرایط زیست محیطی خدادادی، زنجان با بحران هوای آلوده مواجه نیست.

وی یادآور شد: با تصمیمات به موقع و کارشناسی شده گروهی از مدیران شهری، زنجان در بین شهرهای بزرگ ایران در بحث آلاینده‌های هوا نمره قابل قبولی را کسب کرده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز